kak-da-namalim-stresut

Как да намалим стреса? (Част 2)

В първата статия по темата за стреса и справянето с него, ви споделихме 5 идеи, които можете да приложите веднага. А тук по-надолу можете да прочетете още 5 интересни начина, чрез които да намалите стреса.

Премахнете негативното мислене

Толкова много сме чели и сме гледали информация и клипчета за негативното мислене, за неговото влияние и за замяната му с положително мислене, че сме станали експерти по темата.

Да, но всъщност колко често прилагаме наученото? Когато негативното мислене се настани в съзнанието ни е много трудно да го изкорените и да го замените с позитивно. То ни лишава от енергия, прави ни непродуктивни и повишава нивото на стрес в организма ни. Негативното мислене ни обрича на провал и на постоянен страх. Ето защо трябва да сме изключително внимателни и при неговата поява, незабавно да го елиминираме. За целта трябва да наблюдаваме нашето мислене, кога се тревожим, кога се страхуваме и гневим. Когато усетим, че започваме да мислим негативно трябва да заменим тази мисъл с позитивна. Чрез фокусирането върху позитивна емоция и мисъл ние за секунди започваме да усещаме как настроението ни си приповдига.

Има страшно много методи за справянето с негативната нагласа и мисли като физически тренировки, здравословно хранене и други. Ключов метод за премахването на негативните мисли е постоянното наблюдаване на нашите мисли и изтръгването им и заместването им с позитивни. Не забравяйте, че сме хора и на всеки му се случва да мисли негативно. Важното е да се постараем да премахнем негативните ни мисли и стреса.

kak-da-namalim-stresa

Ако тази статия е интересна за вас, може би ще ви е полезно да прочетете: Какво е мисловна карта?

Изгответе си график и го приоритизирайте

Колко от нас са се опитвали да си изготвят график за всеки ден? А колко от нас са съумяли да го приоритизират правилно и да не добавят в него стотици задачи?
От изключителна важност е да осмислим правилно колко задачи на ден в действителност ще успеем да изпълним, а не просто да нахвърлим един милион задачи и да се мислим за супермен. Колкото повече задължения не сме изпълнили в края на деня, толкова по-демотивирани, стресирани и неефективни ще се чувстваме и по-лесно ще захвърлим правенето на графици.
За да направите постижим график, трябва да седнете и да обмислите кои задачи ще можете да изпълните за дадения ден и за какъв период от време. В началото може да започнете да си записвате по три задачи на ден, а след като се справите с тях, постепенно да надграждате и да добавяте нови и нови задачи. Също е добре да си отделяте време за почивки и да се награждавате при всяка завършена задача независимо колко сложна и трудна е тя. Всеки заслужава награда за постигнатите резултати.
Друга съществена част за изготвянето на добър и ползотворен график е неговото приоритизиране. Важно е най-трудните задачи и тези с най-кратки срокове да ги изпълнявате първи. Да, те стават по-бавно и изискват повече време, но това значително ще ви облекчи, ще намали стреса и ще ви даде стимул и мотивация за по-бързото и ефективно завършване и на другите ви задължения.

kak-da-namalim-stresat

Тренирайте редовно

Когато сте стресирани първото нещо за което се сещате е да се хвърлите в леглото си и да се скриете под завивките. Това както сами се досещате ще ви накара да се почувствате още повече стресирани и потиснати, и ще отложи разрешаването на проблема ви.
Един от най-добрите методи е да тренирате по 20-30 минути на ден. Спортът е естествен антидепресант и чрез него тялото ви отделя ендорфин- „хормонът на щастието“, и подобрява качеството ви на сън.
Не е нужно да ходите във фитнеса, ако не искате, за да тренирате. Може да направите и много ефективна, и ползотворна тренировка у дома. В интернет има много интересни и полезни тренировки.
Важно е да отделяте време, за да тренирате всеки ден и не след дълго ще усетите как се чувствате по-балансирани и продуктивни.

kak-da-namalim-stresa-na-rabotnoto-miasto

Ако тази статия е интересна за вас, може би ще ви е полезно да прочетете: 10 съвета за бързо, лесно и ефективно учене

Подреждайте вашето работно място

Заобикалящата ни среда е отражение на нашите мисли. Малко хора осъзнават какво всъщност може да причини на вашата психика и нагласи разхвърляното ви бюро. Хаосът на работното място води и до хаос и разпиляност на мислите. Научно доказано е, че организмът ни отделя повишени нива на кортизол (хормонът на стреса) при разхвърляна обстановка.

Можем да подредим мислите си като почистим работното си място. Дори и само пет минути са ни достатъчни да подредим около нас, за да се почувстваме по-добре и по-малко стресирани.

po-malko-stres-na-rabotnoto-miasto

Слушайте Бързи Книги

Слушането на аудиорезюмета е много полезно за нас и нашето развитие. Те ни дават много интересна и полезна информация. Независимо какъв вид аудиорезюме ще слушате, дали ще е свързано с бизнес, личностно развитие или художествена литература, то ще ви помогне да научите нещо ново и полезно, и да се откъснете от заобикалящият ви свят и стреса, който изпитвате. Научно доказано е, че книгите ни помагат да се разтоварим и успокояват съзнанието ни. Те са един уникален свят, чрез който винаги се чувстваме щастливи, по-продуктивни и мотивирани.

Чрез приложението на Бързи Книги можете да слушате аудиорезюмета на книги където и да сте. То ви спестява време и чрез него лесно можете да изберете кое да е следващото ви четиво. Не е необходимо да обикаляте с часове в книжарниците, в търсене и когато си закупите книга да се окаже, че не ви харесва и не е за вас.

Чрез Бързи книги може лесно да си изберете резюме на книга, което бихте желали да изслушате и да трупате нови идеи. В Бързи Книги има голямо разнообразие от категории – от приказки до книги за бизнес и биографии на известни и значими личности. Така че какво чакате. Изтеглете си мобилното приложение на Бързи Книги, слушайте аудиорезюмета, трупайте идеи, премахнете стреса и изберете следващото си четиво.

Ако тази статия ви е била полезна, можете да прочетете Как да намалим стреса? (Част 1)!